برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛
3 آیین نامه اجرایی خرید کالا، خرید خدمت و فروش کالا و اموال منقول، تدوین و ابلاغ شد
.
برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی
درمانی شیراز، سه آیین نامه اجرایی مرتبط با خرید کالا، خرید خدمت در قالب قرارداد
و فروش کالا و اموال منقول و فرایندهای مرتبط با رویکرد تمرکز زدایی، به همت
مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی و با همکاری مدیریت های محیطی و ستادی مرتبط، تدوین
و به مراکز زیرمجموعه ابلاغ شد.
به گزارش روابط عمومی معاون توسعه مدیریت و
منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون توسعه
مدیریت و منابع دانشگاه در رابطه با این آیین نامه ها، هدف از این اقدام را شفاف
سازی فرایندهای منطبق با بندهای قانونی آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه با نگرش
تمرکز زدایی و استقلال بیشتر به واحدهای محیطی عنوان کرد.
دکتر «علی اکبری» کاهش بروکراسی اداری را از دیگر اهداف
این اقدام برشمرد و افزود: با توجه به تدوین و ابلاغ آئین نامه های یاد شده، تمامی
فرآیندها، شفاف سازی و واحدها میتوانند بر اساس دستورالعملهای اجرایی مشخص شده
در بخشنامه اقدام کنند.
مدیر امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه نیز عنوان کرد: در آیین
نامه خرید خدمت در قالب قرارداد، تلاش شده با حفظ رویکرد تمرکززدایی، برون سپاری
فعالیت ها به بخش خصوصی طبق قوانین و مقررات موجود و با استفاده از سامانه امور
قراردادها اقدام شود.
مهندس «علیرضا قاسمی» افزود: در آیین نامه فروش کالا و
اموال منقول نیز با همکاری مدیریت امور مالی دانشگاه و از طریق ظرفیت های قانونی، نسبت
به شناسایی و رفع چالش های موجود در فرایندهای مرتبط، اقدام و راهکارهای لازم در
خصوص اجرای بهینه فعالیت ها ارائه شده است.
او یادآور شد: آئین نامه های یادشده با هم اندیشی و همکاری
چندین ماهه کارشناسان این مدیریت و با استفاده از تجارب پیشین تدوین شده که امید
است در راستای بهبود فرایندهای تعریف شده در امور یاد شده کارآمد باشد./ع.حکیم
زاده
پایان خبر
نظر دهید